search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernen und interkulturelle Erziehung. Der Beitrag der Schule zum Schulerfolg türkischer Schüler
Parallel titleLearning and intercultural education. The schools' contribution to the learning success of Turkish students
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 457-470 ZDB
Document  (6.901 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sprachliche Probleme in Deutsch werden für den mangelnden Schulerfolg türkischer Schüler verantwortlich gemacht. Deshalb beschränken sich schulische Fördermaßnahmen in der Regel auf die Förderung der Sprachkompetenz in Deutsch. Das Schulversagen dieser Schüler ist jedoch eine Folgeerscheinung ihrer gesamten Lebenssituation. Die Schule kann auch unter solchen Ausgangsbedingungen türkischen Schülern zu erfolgreichen Schulkarrieren verhelfen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Language problems in German are blamed for the lack in educational achievement of Turkish students. Therefore, the school support services are as a rule restricted to furthering linguistic competencies in German. However, the failure of the students is a result of their entire life situation. The school may even under these conditions promote educational success of its Turkish student population. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationUysal, Yasar: Lernen und interkulturelle Erziehung. Der Beitrag der Schule zum Schulerfolg türkischer Schüler - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 457-470 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275308 - DOI: 10.25656/01:27530
export files

share content at social platforms