details
Original Title |
Lernen und interkulturelle Erziehung. Der Beitrag der Schule zum Schulerfolg türkischer Schüler |
---|---|
Parallel title | Learning and intercultural education. The schools' contribution to the learning success of Turkish students |
Author | Uysal, Yasar |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 457-470 ![]() |
Document | full text (6.901 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Herkunft; Kind; Schule; Schulkultur; Lehrer; Schüler; Schulische Integration; Schulerfolg; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Sprachkompetenz; Türkischunterricht; Muttersprachlicher Unterricht; Arbeiterfamilie; Elternarbeit; Ausländer; Deutschland |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Sprachliche Probleme in Deutsch werden für den mangelnden Schulerfolg türkischer Schüler verantwortlich gemacht. Deshalb beschränken sich schulische Fördermaßnahmen in der Regel auf die Förderung der Sprachkompetenz in Deutsch. Das Schulversagen dieser Schüler ist jedoch eine Folgeerscheinung ihrer gesamten Lebenssituation. Die Schule kann auch unter solchen Ausgangsbedingungen türkischen Schülern zu erfolgreichen Schulkarrieren verhelfen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Language problems in German are blamed for the lack in educational achievement of Turkish students. Therefore, the school support services are as a rule restricted to furthering linguistic competencies in German. However, the failure of the students is a result of their entire life situation. The school may even under these conditions promote educational success of its Turkish student population. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Uysal, Yasar: Lernen und interkulturelle Erziehung. Der Beitrag der Schule zum Schulerfolg türkischer Schüler - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 457-470 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275308 - DOI: 10.25656/01:27530 |