details
Original Title |
Schulmanagement lernen. Ein Beitrag zur Professionalisierung der Schulleitung |
---|---|
Parallel title | Learning school management. A contribution to the professionalization of school administration |
Author |
Griese, Christiane ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 514-520 ![]() |
Document | full text (5.214 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsmanagement; Schule; Schulentwicklung; Schulleiter; Schulleitung; Personalentwicklung; Qualitätsmanagement; Professionalisierung; Studiengang; Konzeption; Kaiserslautern |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In der Diskussion um Fragen der Schulentwicklung gerät zunehmend die Professionalisierung von Schulleitungshandeln in den Mittelpunkt des Interesses. An der Universität Kaiserslautern ist ein Weiterbildungskonzept entwickelt worden, mit dem Lehrerinnen und Lehrer sowie Vertreter und Vertreterinnen von Schulleitungen gute Erfahrungen gemacht haben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In the discussion on questions of school development, the professionalization of school administration is increasingly focused on. The University of Kaiserslautern has developed a training concept that is rated very positively by teachers as well as by school administrators. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Griese, Christiane: Schulmanagement lernen. Ein Beitrag zur Professionalisierung der Schulleitung - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 514-520 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275355 - DOI: 10.25656/01:27535 |