search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulmanagement lernen. Ein Beitrag zur Professionalisierung der Schulleitung
Parallel titleLearning school management. A contribution to the professionalization of school administration
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 514-520 ZDB
Document  (5.214 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Diskussion um Fragen der Schulentwicklung gerät zunehmend die Professionalisierung von Schulleitungshandeln in den Mittelpunkt des Interesses. An der Universität Kaiserslautern ist ein Weiterbildungskonzept entwickelt worden, mit dem Lehrerinnen und Lehrer sowie Vertreter und Vertreterinnen von Schulleitungen gute Erfahrungen gemacht haben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the discussion on questions of school development, the professionalization of school administration is increasingly focused on. The University of Kaiserslautern has developed a training concept that is rated very positively by teachers as well as by school administrators. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationGriese, Christiane: Schulmanagement lernen. Ein Beitrag zur Professionalisierung der Schulleitung - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 514-520 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275355 - DOI: 10.25656/01:27535
export files

share content at social platforms