details
Original Title |
Schulreform ohne Tabus. Über die Funktion von Reformschulen in der Schulentwicklung |
---|---|
Parallel title | School-reform without taboo. On the function of reformschools in school development |
Author | Lemmermöhle, Doris |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 99-104 |
Document | full text (6.304 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chancengleichheit; Schulreform; Eltern; Schulentwicklung; Lehrerkollegium; Schulleistung; Lernbedingungen; Gruppenarbeit; Differenzierung; Qualitätssicherung; Vergleich; Deutschland; Göttingen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anlässlich des 25-jährigen Jubiläums der Göttinger IGS bringt diese Rede zum einen wichtige Zielsetzungen und Ansätze in Erinnerung. Sie mahnt aber ebenso, sich mit dem Erreichten nicht einfach zufrieden zu geben oder sich gar gegen Kritik zu immunisieren und neue Tabus zu errichten, wenn Überkommenes erneut in Frage gestellt wird. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | On the occasion of the 25th anniversary of Göttingen's IGS, the speech commemorates important goals and perspectives. It also admonishes not to be content with goals already reached, not to become immune against criticism, and not to errect new taboos when traditions are questioned. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.11.2023 |
Citation | Lemmermöhle, Doris: Schulreform ohne Tabus. Über die Funktion von Reformschulen in der Schulentwicklung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 99-104 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275442 - DOI: 10.25656/01:27544 |