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Original Title
Erziehungswissenschaft als Berufswissenschaft für Lehrerinnen und Lehrer? Überlegungen zu einem wissenstheoretischen Paradox
Parallel titleScience of education as science of the profession for teachers. Reflections on a science theoretical paradox
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SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 395-410 ZDB
Document  (3.459 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Versuch, zwischen Theorie und Praxis ein produktives Wechselverhältnis zu schaffen, führt zu unlösbaren Problemen, weil eine "Übertragung" von dem einen Bereich zum anderen nicht möglich ist. Vielmehr sollten in der Diskussion zur Lehrerbildung die spezifischen Aufgaben von Universität, Profession und Schule in den jeweiligen Bereichen bearbeitet werden. (DIPF/Orig.) Anmerkungen zu diesem Beitrag von Jutta Mägdefrau auf S. 425-428
Abstract (English):The attempt to establish a productive mutual relationship between theory and practice leads to unsolvable problems, because a "transfer" from one realm to the other is not possible. Rather, the discussions should take into consideration the specific tasks of university, profession and school. (DIPF/Orig.)
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Date of publication21.11.2023
CitationProndczynsky, Andreas von: Erziehungswissenschaft als Berufswissenschaft für Lehrerinnen und Lehrer? Überlegungen zu einem wissenstheoretischen Paradox - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 395-410 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275808 - DOI: 10.25656/01:27580
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