details
Original Title |
Erziehungswissenschaft als Berufswissenschaft für Lehrerinnen und Lehrer? Überlegungen zu einem wissenstheoretischen Paradox |
---|---|
Parallel title | Science of education as science of the profession for teachers. Reflections on a science theoretical paradox |
Author |
Prondczynsky, Andreas von ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 395-410 ![]() |
Document | full text (3.459 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Lehrerausbildung; Professionalisierung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Versuch, zwischen Theorie und Praxis ein produktives Wechselverhältnis zu schaffen, führt zu unlösbaren Problemen, weil eine "Übertragung" von dem einen Bereich zum anderen nicht möglich ist. Vielmehr sollten in der Diskussion zur Lehrerbildung die spezifischen Aufgaben von Universität, Profession und Schule in den jeweiligen Bereichen bearbeitet werden. (DIPF/Orig.) Anmerkungen zu diesem Beitrag von Jutta Mägdefrau auf S. 425-428 |
Abstract (English): | The attempt to establish a productive mutual relationship between theory and practice leads to unsolvable problems, because a "transfer" from one realm to the other is not possible. Rather, the discussions should take into consideration the specific tasks of university, profession and school. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2023 |
Citation | Prondczynsky, Andreas von: Erziehungswissenschaft als Berufswissenschaft für Lehrerinnen und Lehrer? Überlegungen zu einem wissenstheoretischen Paradox - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 395-410 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275808 - DOI: 10.25656/01:27580 |