details
Original Title |
Zwischen Wissen und Können? Über die Bedeutung von Erziehungswissenschaft und pädagogischer Praxis in der Lehrerbildung |
---|---|
Parallel title | Between skills and knowledge? On the meaning of science of education and pedagogical practice in teacher training |
Authors |
Mägdefrau, Jutta ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 411-422 ![]() |
Document | full text (8.363 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Lehrerausbildung; Praxisbezug; Professionalität; Reform; Theorie; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die "Transformation" theoretischen Wissens in praktisches Können ist bereits in der Ausbildung anzuleiten. Die Wissensverwendungsforschung zeigt Ansätze auf, nach denen wissenschaftliches Wissen in der Lehrerbildung so entwickelt werden kann, dass es für professionelles Handeln und dessen Reflexion bedeutsam wird. (DIPF/Orig.) Anmerkungen zu diesem Beitrag von Andreas von Prondczynsky auf S. 423-424 |
Abstract (English): | The question of how scientific knowledge can be made practically significant has a central meaning in the training of teachers. The transformation of theoretical knowledge into practical abilities has to be already introduced during academic education. The discussions of research on knowledge utilization points to some of the consequences for teacher education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2023 |
Citation | Mägdefrau, Jutta; Schumacher, Eva: Zwischen Wissen und Können? Über die Bedeutung von Erziehungswissenschaft und pädagogischer Praxis in der Lehrerbildung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 411-422 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275817 - DOI: 10.25656/01:27581 |