search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zwischen Wissen und Können? Über die Bedeutung von Erziehungswissenschaft und pädagogischer Praxis in der Lehrerbildung
Parallel titleBetween skills and knowledge? On the meaning of science of education and pedagogical practice in teacher training
Authors
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 411-422 ZDB
Document  (8.363 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die "Transformation" theoretischen Wissens in praktisches Können ist bereits in der Ausbildung anzuleiten. Die Wissensverwendungsforschung zeigt Ansätze auf, nach denen wissenschaftliches Wissen in der Lehrerbildung so entwickelt werden kann, dass es für professionelles Handeln und dessen Reflexion bedeutsam wird. (DIPF/Orig.) Anmerkungen zu diesem Beitrag von Andreas von Prondczynsky auf S. 423-424
Abstract (English):The question of how scientific knowledge can be made practically significant has a central meaning in the training of teachers. The transformation of theoretical knowledge into practical abilities has to be already introduced during academic education. The discussions of research on knowledge utilization points to some of the consequences for teacher education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2023
CitationMägdefrau, Jutta; Schumacher, Eva: Zwischen Wissen und Können? Über die Bedeutung von Erziehungswissenschaft und pädagogischer Praxis in der Lehrerbildung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 411-422 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275817 - DOI: 10.25656/01:27581
export files

share content at social platforms