details
Original Title |
Anmerkungen zu dem Beitrag von Andreas von Prondczynsky |
---|---|
Parallel title | Comments on the contribution of Andreas von Prondczynsky |
Author |
Mägdefrau, Jutta ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 425-428 ![]() |
Document | full text (1.025 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Lehrerausbildung; Professionalisierung; Kritik; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die von Mägdefrau/Schumacher und von Prondczynsky [in diesem Heft] vertretenen Positionen stehen sich scharf gegenüber. Die Redaktion hat die AutorInnen gebeten, zu dem jeweils anderen Text Stellung zu nehmen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The positions of von Prondczynsky and Mägdefrau/Schumacher [in this journal issue] clash sharply. The editorial staff has asked the authors to mutually comment on the texts. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2023 |
Citation | Mägdefrau, Jutta: Anmerkungen zu dem Beitrag von Andreas von Prondczynsky - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 425-428 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275832 - DOI: 10.25656/01:27583 |