details
Original Title |
Schullaufbahnen zwischen Segregation und Integration. Erfahrungen im Gemeinsamen Unterricht in NRW |
---|---|
Parallel title | School carreers between segregation and integration. Experiences on joint education in NRW |
Author |
Platte, Andrea ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 444-455 ![]() |
Document | full text (14.936 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Soziale Integration; Förderung; Kind; Schulübergang; Regelschule; Grundschule; Sekundarbereich; Peer Group; Geschichte <Histor>; Geistige Behinderung; Sonderpädagogik; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Integration betrifft das gemeinsame Leben und Lernen aller Kinder und ergibt sich aus dem zentralen Demokratiegebot unserer Gesellschaft. Erfahrungen und Beobachtungen aus dem Gemeinsamen Unterricht werden einer individuellen "separierten" Schullaufbahn und der Entwicklung von Geistigbehindertenpädagogik und Integrationsbewegung im ausgehenden 20. Jahrhundert gegenüber gestellt. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | Integration concerns the common living and learning of all children and is a central claim of the democratic order of our society. Experiences and observations from "joint education" in primary schools are confronted with "separate education" and the development of special pedagogics and the integration movement at the end of the 20th century. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2023 |
Citation | Platte, Andrea: Schullaufbahnen zwischen Segregation und Integration. Erfahrungen im Gemeinsamen Unterricht in NRW - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 444-455 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275853 - DOI: 10.25656/01:27585 |