search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schullaufbahnen zwischen Segregation und Integration. Erfahrungen im Gemeinsamen Unterricht in NRW
Parallel titleSchool carreers between segregation and integration. Experiences on joint education in NRW
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 444-455 ZDB
Document  (14.936 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Integration betrifft das gemeinsame Leben und Lernen aller Kinder und ergibt sich aus dem zentralen Demokratiegebot unserer Gesellschaft. Erfahrungen und Beobachtungen aus dem Gemeinsamen Unterricht werden einer individuellen "separierten" Schullaufbahn und der Entwicklung von Geistigbehindertenpädagogik und Integrationsbewegung im ausgehenden 20. Jahrhundert gegenüber gestellt. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):Integration concerns the common living and learning of all children and is a central claim of the democratic order of our society. Experiences and observations from "joint education" in primary schools are confronted with "separate education" and the development of special pedagogics and the integration movement at the end of the 20th century. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2023
CitationPlatte, Andrea: Schullaufbahnen zwischen Segregation und Integration. Erfahrungen im Gemeinsamen Unterricht in NRW - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 444-455 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275853 - DOI: 10.25656/01:27585
export files

share content at social platforms