details
Original Title |
Lern- und Leistungsberichte. Zur Praxis der Verbalbeurteilung am Beispiel der Grundschule |
---|---|
Parallel title | Progress reports on learning and achievement. On the practice of verbal evaluation. The example of an elementary school |
Author |
Jürgens, Eiko ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 469-485 ![]() |
Document | full text (12.653 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogische Diagnostik; Grundschule; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Zeugnis; Unterrichtsorganisation; Professionalisierung; Qualifizierung; Bewertung; Beobachtung; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die verbale Leistungsbeurteilung ist eine ambitionierte Form der Pädagogischen Diagnostik: Es geht im Kern um Qualifizierungs- und Professionalisierungserfordernisse, die diese Reform als methodisch überlegene Alternative gegenüber dem Ziffernzeugnis absichern. Einige Hinweise auf besonders vordringlich zu lösende Probleme können mit den Befunden einer empirischen Studie gegeben werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Verbal achiement reports are a pretentious form of pedagogical diagnostics. Ultimately, qualification and professionalization demands claim that this reform is the methodically advanced alternative to conventional reports. Some hints to the solution of urgent problems might be gained by the findings of an empirical study. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.11.2023 |
Citation | Jürgens, Eiko: Lern- und Leistungsberichte. Zur Praxis der Verbalbeurteilung am Beispiel der Grundschule - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 469-485 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275879 - DOI: 10.25656/01:27587 |