search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lern- und Leistungsberichte. Zur Praxis der Verbalbeurteilung am Beispiel der Grundschule
Parallel titleProgress reports on learning and achievement. On the practice of verbal evaluation. The example of an elementary school
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 469-485 ZDB
Document  (12.653 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die verbale Leistungsbeurteilung ist eine ambitionierte Form der Pädagogischen Diagnostik: Es geht im Kern um Qualifizierungs- und Professionalisierungserfordernisse, die diese Reform als methodisch überlegene Alternative gegenüber dem Ziffernzeugnis absichern. Einige Hinweise auf besonders vordringlich zu lösende Probleme können mit den Befunden einer empirischen Studie gegeben werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Verbal achiement reports are a pretentious form of pedagogical diagnostics. Ultimately, qualification and professionalization demands claim that this reform is the methodically advanced alternative to conventional reports. Some hints to the solution of urgent problems might be gained by the findings of an empirical study. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.11.2023
CitationJürgens, Eiko: Lern- und Leistungsberichte. Zur Praxis der Verbalbeurteilung am Beispiel der Grundschule - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 469-485 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275879 - DOI: 10.25656/01:27587
export files

share content at social platforms