details
Original Title |
Die Schule braucht eine neue Pädagogische Diagnostik. Formen, Bedingungen und Möglichkeiten der Portfoliobeurteilung |
---|---|
Parallel title | Does the school need new pedagogical diagnostics? Forms, conditions and chances of assessment by "Portfolios" |
Author |
Lissmann, Urban ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 486-497 ![]() |
Document | full text (13.881 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Selbsteinschätzung; Transfer; Pädagogische Diagnostik; Schulsystem; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Selbstständiges Lernen; Lehrplangestaltung; Unterrichtsorganisation; Qualitätsmanagement; Kontinuität; Leistung; Leistungsmessung; Portfolio; Deutschland; USA |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Unter dem Stichwort "Portfoliobeurteilung" wird zurzeit eine neue Form der Pädagogischen Diagnostik diskutiert. Dabei lassen sich fünf Typen unterscheiden. Deren Möglichkeiten sowie die Bedingungen eines sinnvollen Einsatzes dieses Instruments werden unter den Perspektiven der Diagnose, des Individuums, der Curriculumevaluation und des Schulsystems diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Currently, a new form of pedagogical diagnostics is discussed under the heading "portfolio-assessment". Five types might be distinguished whose possibilities as well as the conditions of the uses of this instrument have to be discussed under the criteria of "curriculum", "diagnosis", the "individual", "curriculum evaluation" and "school system". (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.11.2023 |
Citation | Lissmann, Urban: Die Schule braucht eine neue Pädagogische Diagnostik. Formen, Bedingungen und Möglichkeiten der Portfoliobeurteilung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 486-497 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275884 - DOI: 10.25656/01:27588 |