search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Schule braucht eine neue Pädagogische Diagnostik. Formen, Bedingungen und Möglichkeiten der Portfoliobeurteilung
Parallel titleDoes the school need new pedagogical diagnostics? Forms, conditions and chances of assessment by "Portfolios"
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 486-497 ZDB
Document  (13.881 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Unter dem Stichwort "Portfoliobeurteilung" wird zurzeit eine neue Form der Pädagogischen Diagnostik diskutiert. Dabei lassen sich fünf Typen unterscheiden. Deren Möglichkeiten sowie die Bedingungen eines sinnvollen Einsatzes dieses Instruments werden unter den Perspektiven der Diagnose, des Individuums, der Curriculumevaluation und des Schulsystems diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Currently, a new form of pedagogical diagnostics is discussed under the heading "portfolio-assessment". Five types might be distinguished whose possibilities as well as the conditions of the uses of this instrument have to be discussed under the criteria of "curriculum", "diagnosis", the "individual", "curriculum evaluation" and "school system". (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.11.2023
CitationLissmann, Urban: Die Schule braucht eine neue Pädagogische Diagnostik. Formen, Bedingungen und Möglichkeiten der Portfoliobeurteilung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 486-497 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275884 - DOI: 10.25656/01:27588
export files

share content at social platforms