details
Original Title |
Leistung und Geschlecht. Die englische Debatte um das Schulversagen von Jungen |
---|---|
Parallel title | Achievement and gender. The British debate on school failure of boys |
Author |
Kampshoff, Marita ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 498-512 ![]() |
Document | full text (12.701 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chancengleichheit; Soziale Situation; Selbsteinschätzung; Junge; Geschlechterbeziehung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Lehrerrolle; Schüler; Lernerfolg; Schulabschluss; Schulversagen; Schülerleistung; Motivation; Leistung; Deutschland; England |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Benachteiligt die Schule die Jungen? In englischen Schulen sind die versagenden Schüler auf jeden Fall Anlass zu großer Besorgnis. Der Trend, dass Schülerinnen in den Examen zum Schulabschluss im Vergleich zu den Schülern immer erfolgreicher werden, hat in England eine Reihe von Debatten ausgelöst. Daraus resultieren Fragen für die deutsche Diskussion um Leistung und Geschlecht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Does the school disadvantage the boys? In English schools the failure of male pupils is in any case reason for great concern. The trend of girls becoming increasingly more successful in the examinations GCSE and GCE A Level in comparison with boys caused animated debates in England. This raises questions concerning the implications of this development for the German discussion on gender and achievement. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.11.2023 |
Citation | Kampshoff, Marita: Leistung und Geschlecht. Die englische Debatte um das Schulversagen von Jungen - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 498-512 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275897 - DOI: 10.25656/01:27589 |