search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Leistung und Geschlecht. Die englische Debatte um das Schulversagen von Jungen
Parallel titleAchievement and gender. The British debate on school failure of boys
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 498-512 ZDB
Document  (12.701 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Benachteiligt die Schule die Jungen? In englischen Schulen sind die versagenden Schüler auf jeden Fall Anlass zu großer Besorgnis. Der Trend, dass Schülerinnen in den Examen zum Schulabschluss im Vergleich zu den Schülern immer erfolgreicher werden, hat in England eine Reihe von Debatten ausgelöst. Daraus resultieren Fragen für die deutsche Diskussion um Leistung und Geschlecht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Does the school disadvantage the boys? In English schools the failure of male pupils is in any case reason for great concern. The trend of girls becoming increasingly more successful in the examinations GCSE and GCE A Level in comparison with boys caused animated debates in England. This raises questions concerning the implications of this development for the German discussion on gender and achievement. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.11.2023
CitationKampshoff, Marita: Leistung und Geschlecht. Die englische Debatte um das Schulversagen von Jungen - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 498-512 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275897 - DOI: 10.25656/01:27589
export files

share content at social platforms