details
Original Title |
Bildungsreform und Evaluation. Ein Beitrag zur aktuellen Diskussion über "Leistung" und ihre "Messung" |
---|---|
Parallel title | Educational reform and evaluation. Concerning the current debate on "achievement" and its "measurement" |
Author |
Rittelmeyer, Christian ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 10-12 ![]() |
Document | full text (667 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsreform; Schule; Schulprofil; Schulleistung; Leistungsmessung; Qualität; Vergleich; Testanwendung; Evaluation; Fragebogen; Umfrage; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | "Nicht ob 'Leistung' gemessen werden soll, ist die Frage, sondern nach welchen Kategorien und mit welchen Verfahren. Sie sollten sich u.a. auf Situationen beziehen, in denen 'der ganze Mensch' agieren muß." Es wäre sinnvoll, eine Evaluationsdiskussion unter Mitarbeit kompetenter Schulpraktiker zu führen und entsprechende Vorschläge für die Schulevaluation zu erarbeiten. (DIPF/Sch.) |
Abstract (English): | The question is not whether educational achievement should be measured but on the basis of which procedures and categories. Those should be referring to situations where the whole human being has to act. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.11.2023 |
Citation | Rittelmeyer, Christian: Bildungsreform und Evaluation. Ein Beitrag zur aktuellen Diskussion über "Leistung" und ihre "Messung" - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 10-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275917 - DOI: 10.25656/01:27591 |