search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gute und schlechte Lehrerinnen und Lehrer. Erfahrungen von Studierenden und Vorschläge zur Weiterbildung
Parallel titleGood teachers and bad teachers. Student experience and suggestions for further training
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 158-167 ZDB
Document  (1.616 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Aus regelmäßigen Befragungen von Studierenden lassen sich "Prototypen" guten bzw. schlechten Lehrerverhaltens ableiten. Deuten lassen sie sich in sehr verschiedenen Hinsichten, sie spiegeln spezifische Kontextbedingungen und pädagogische Orientierungen wider. Allerdings können sich Lehrerinnen und Lehrer damit konstruktiv und z.T. selbständig auseinandersetzen und ihre Kompetenzen erweitern. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):By interviewing students on a regular basis, criteria for prototypes of good and bad teachers can be determined. These allow a variety of interpretation, they mirror the specific context conditions and pedagogical orientations. However, teachers can use them constructively and in part independently to broaden their competences. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationRittelmeyer, Christian: Gute und schlechte Lehrerinnen und Lehrer. Erfahrungen von Studierenden und Vorschläge zur Weiterbildung - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 158-167 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276044 - DOI: 10.25656/01:27604
export files

share content at social platforms