details
Original Title |
Gute und schlechte Lehrerinnen und Lehrer. Erfahrungen von Studierenden und Vorschläge zur Weiterbildung |
---|---|
Parallel title | Good teachers and bad teachers. Student experience and suggestions for further training |
Author |
Rittelmeyer, Christian ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 158-167 ![]() |
Document | full text (1.616 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerausbildung; Zweiphasenausbildung; Lehrerrolle; Lehrveranstaltung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Aus regelmäßigen Befragungen von Studierenden lassen sich "Prototypen" guten bzw. schlechten Lehrerverhaltens ableiten. Deuten lassen sie sich in sehr verschiedenen Hinsichten, sie spiegeln spezifische Kontextbedingungen und pädagogische Orientierungen wider. Allerdings können sich Lehrerinnen und Lehrer damit konstruktiv und z.T. selbständig auseinandersetzen und ihre Kompetenzen erweitern. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | By interviewing students on a regular basis, criteria for prototypes of good and bad teachers can be determined. These allow a variety of interpretation, they mirror the specific context conditions and pedagogical orientations. However, teachers can use them constructively and in part independently to broaden their competences. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.11.2023 |
Citation | Rittelmeyer, Christian: Gute und schlechte Lehrerinnen und Lehrer. Erfahrungen von Studierenden und Vorschläge zur Weiterbildung - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 158-167 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276044 - DOI: 10.25656/01:27604 |