details
Original Title |
Lehrerlnnen, Lehrerinnen und Lehrer. Eine Studie über mutmaßlich feine Unterschiede |
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Parallel title | Lehrerlnnen, Lehrerinnen and Lehrer. A study on the presumably fine differences |
Author |
Schlömerkemper, Jörg ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 224-237 ![]() |
Document | full text (1.759 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Forschung; Lehrer; Bild; Empirische Untersuchung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ist es mehr als "political correctness", wenn in einem Text die beiden Geschlechter ausdrücklich benannt werden ( "Lehrerinnen und Lehrer") oder eine eher "kunstvolle" Form wie z. B. das "kapitale Binnen-I" verwendet wird? In der empirischen Untersuchung scheint es auf den ersten Blick keinen Unterschied zu machen, bei genauerem Hinsehen zeigt sich allerdings, dass solche Hinweise gerade dort wichtig wären, wo die Geschlechter-Problematik (noch) nicht bewusst geworden ist. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | Is it more than "political correcteness" if both genders are expressedly named in a text ("Lehrerinnen and Lehrer") or an artful form, such as the capital internal I (Lehrerinnen) is used? In an empirical studie, on a first glance, it seems to make no difference, a closer look reveals, however that such markers take on special relevance where the gender problematics is not (yet) taken into account. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
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Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Schlömerkemper, Jörg: Lehrerlnnen, Lehrerinnen und Lehrer. Eine Studie über mutmaßlich feine Unterschiede - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 224-237 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276101 - DOI: 10.25656/01:27610 |