search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
TIMSS-Schock und PISA-Wellen
Parallel titleTIMSS-Shock and PISA-Waves
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 262-265 ZDB
Document  (385 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Ergebnisse der internationalen Leistungsvergleiche konnten nur jene schockieren, die das deutsche Bildungswesen für hervorragend halten und leugnen, dass in vielen Bereichen ein erheblicher Entwicklungsbedarf besteht. Wenn die aktuellen PISA-Studien zu konstruktiven Lösungen beitragen sollen, müssen Bedingungen geschaffen werden, die eine produktive Mitarbeit der betroffenen Gruppen möglich machen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The results of the international comparison in school achievement could have shocked only those who believed in the superior quality of the German education system and denied its shortcomings and flaws in many areas. If the current PISA-studies are to contribute to solving these problems, conditions have to be created conducive to a productive cooperation with the groups addressed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationDemmer, Marianne: TIMSS-Schock und PISA-Wellen - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 262-265 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276119 - DOI: 10.25656/01:27611
export files

share content at social platforms