details
Original Title |
Gewaltorientierungen bei Schülerinnen und Schülern. Einflussfaktoren aus Schule, Familie, Peers und Freizeit |
---|---|
Parallel title | Latent and open student violence. How school, family, peers and leisure activities influence violence related attitudes and behavior |
Authors | Grundmann, Gunhild; Paff, Nicolle |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 289-307 ![]() |
Document | full text (2.491 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Beziehung; Gewalt; Persönlichkeit; Sozialisation; Familie; Schule; Schulkultur; Schüler; Peer Group; Fremdenfeindlichkeit; Freizeit; Integration; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Welche Erfahrungen in der Familie, in der Gruppe der Gleichaltrigen und in der Freizeitwelt fördern bzw. vermindern bei Kindern und Jugendlichen die Neigung zu Gewalt? Und welche Rolle spielen dabei Merkmale der Schule? Mit einer detaillierten Befragung konnten Bedingungsfaktoren dieses komplexen Wirkungszusammenhangs transparent gemacht werden. Dadurch erscheinen einige bisher vorliegende Erkenntnisse in neuem Licht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | What kind of experience related to family, peer group, and after school activities increases or reduces violent behavior in children and youths? And what role do certain traits of school play in these issues? With the aid of detailed interviews conditional factors of this complex context of effects could be made transparent which shed new light on some of the current interpretations. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Grundmann, Gunhild; Paff, Nicolle: Gewaltorientierungen bei Schülerinnen und Schülern. Einflussfaktoren aus Schule, Familie, Peers und Freizeit - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 289-307 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276143 - DOI: 10.25656/01:27614 |