search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gewaltorientierungen bei Schülerinnen und Schülern. Einflussfaktoren aus Schule, Familie, Peers und Freizeit
Parallel titleLatent and open student violence. How school, family, peers and leisure activities influence violence related attitudes and behavior
Authors
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 289-307 ZDB
Document  (2.491 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Welche Erfahrungen in der Familie, in der Gruppe der Gleichaltrigen und in der Freizeitwelt fördern bzw. vermindern bei Kindern und Jugendlichen die Neigung zu Gewalt? Und welche Rolle spielen dabei Merkmale der Schule? Mit einer detaillierten Befragung konnten Bedingungsfaktoren dieses komplexen Wirkungszusammenhangs transparent gemacht werden. Dadurch erscheinen einige bisher vorliegende Erkenntnisse in neuem Licht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):What kind of experience related to family, peer group, and after school activities increases or reduces violent behavior in children and youths? And what role do certain traits of school play in these issues? With the aid of detailed interviews conditional factors of this complex context of effects could be made transparent which shed new light on some of the current interpretations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationGrundmann, Gunhild; Paff, Nicolle: Gewaltorientierungen bei Schülerinnen und Schülern. Einflussfaktoren aus Schule, Familie, Peers und Freizeit - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 289-307 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276143 - DOI: 10.25656/01:27614
export files

share content at social platforms