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Original Title
"Ich hab es als Privileg empfunden, lernen zu dürfen!". Einflüsse der Familie und der Schule auf den Bildungsverlauf von Arbeitertöchtern
Parallel title"l have considered learning a privilege!" How school and family influence the formative processes of working class girls
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SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 308-321 ZDB
Document  (1.868 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Was bedeutet Chancengleichheit insbesondere für Mädchen aus Arbeiterfamilien? Offenbar sind sie nicht in dem Maße mit Selbstvertrauen ausgestattet, dass sie sich ohne besondere Hilfe behaupten können. Dabei kommt den Lehrerinnen und Lehrern eine besondere Rolle zu: Sie können die subtilen Wirkungen vieler Faktoren durchkreuzen und insbesondere das Selbstbild der kognitiven Leistungsfähigkeit fördern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):What does equity of opportunity mean for girls with a working class family background? Obviously they are not sufficiently endowed with self-reliance to manage without special support. Teachers play a special role in this context: they can cross the subtle effects of many factors and encourage the development of a positive attitude towards cognitive abilities. (DIPF/Orig.)
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Date of publication24.11.2023
CitationBrendel, Sabine: "Ich hab es als Privileg empfunden, lernen zu dürfen!". Einflüsse der Familie und der Schule auf den Bildungsverlauf von Arbeitertöchtern - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 308-321 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276157 - DOI: 10.25656/01:27615
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