search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Versuchsschulen heute?
Parallel titleLaboratory Schools Today?
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 391-393 ZDB
Document  (402 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit in der Bildungspolitik die Qualitätssicherung Vorrang hat, könnte es als unnötig erscheinen, Alternativen zum bestehenden Angebot zu entwickeln. Aber wenn unsere Gesellschaft ihrem demokratischen Anspruch (wirklich) gerecht werden und ihr Kernproblem der sozialen Spaltung und des Auseinanderdriftens lösen will, dann braucht sie Schulversuche, in denen Konzepte für eine sozial orientierte Bildung entwickelt und erprobt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since the 'quality-issue' took precedence in German educational policy, it might seem superfluous to develop alternatives to the existing offers. However, if our society wants to do (true) justice to its democratic claims and wants to solve its core problem of a pending social rift and drifting apart of different social segments, it needs laboratory schools, developing and testing concepts for an education adhering to the principles of the socially just. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationWeiland, Dieter: Versuchsschulen heute? - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 391-393 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276212 - DOI: 10.25656/01:27621
export files

share content at social platforms