details
Original Title |
Die Schule gehört den Lehrerinnen und Lehrern! - Wirklich nur ihnen? Eine Antwort auf Annemarie von der Groeben |
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Parallel title | School belongs to the teachers! - Really only to them? A reply to Annemarie von der Groeben |
Author |
Lange, Hermann ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 407-413 ![]() |
Document | full text (1.020 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Forschung; Bildungspolitik; Schule; Lehrerfortbildung; Qualität; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Vergleichsuntersuchung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In Heft 3/2000 hatte A. von der Groeben Einwände gegen die aktuellen Verfahren der "Qualitätssicherung" und den Umgang mit den Ergebnissen formuliert. Ihr antwortet hier der maßgebliche "Amtschef" der Kultusministerkonferenz: Die Gefahren seien nicht zu leugnen, aber die Chancen für die Weiterentwicklung des Bildungswesens seien größer und sollten auch von den Lehrerinnen und Lehrern konstruktiv genutzt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In No. 3/2000 A. von der Groeben has raised objections against current procedures of 'safeguarding quality' and the ways the results are dealt with. The head of the conference of education ministers counters her claims: The dangers are not to be denied, but the chances for further development of the education systems exceed these dangers and should also be used constructively by the teachers. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
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Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Lange, Hermann: Die Schule gehört den Lehrerinnen und Lehrern! - Wirklich nur ihnen? Eine Antwort auf Annemarie von der Groeben - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 407-413 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276234 - DOI: 10.25656/01:27623 |