details
Original Title |
Selbstorganisierte Fortbildung in der Schule. Ziele - Gelingensbedingungen - Wirkungen |
---|---|
Parallel title | Self-organized further training in schools. Aims - conditions of success - impact |
Authors |
Burkhard, Christoph;
Haenisch, Hans ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 439-448 ![]() |
Document | full text (1.535 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulentwicklung; Lehrerfortbildung; Schulinterne Lehrerfortbildung; Selbstorganisation; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Lernende Schulen brauchen lernende Lehrerinnen und Lehrer, Fortbildung ist deshalb bei Schulentwicklungsprozessen ein unverzichtbarer Bestandteil. In Nordrhein-Westfalen wurde untersucht, wie Schulen ihre interne Fortbildung selbst gestalten und welche Faktoren deren erfolgreiche Durchführung befördern. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Learning schools are in need of learning teachers. Further training is therefore an indispensable element of school development processes. In Northrhine-Westfalia the way schools are dealing with their internal further training and which factors are conductive to their successful practice have been studied. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Burkhard, Christoph; Haenisch, Hans: Selbstorganisierte Fortbildung in der Schule. Ziele - Gelingensbedingungen - Wirkungen - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 439-448 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276269 - DOI: 10.25656/01:27626 |