search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Selbstorganisierte Fortbildung in der Schule. Ziele - Gelingensbedingungen - Wirkungen
Parallel titleSelf-organized further training in schools. Aims - conditions of success - impact
Authors
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 439-448 ZDB
Document  (1.535 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lernende Schulen brauchen lernende Lehrerinnen und Lehrer, Fortbildung ist deshalb bei Schulentwicklungsprozessen ein unverzichtbarer Bestandteil. In Nordrhein-Westfalen wurde untersucht, wie Schulen ihre interne Fortbildung selbst gestalten und welche Faktoren deren erfolgreiche Durchführung befördern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Learning schools are in need of learning teachers. Further training is therefore an indispensable element of school development processes. In Northrhine-Westfalia the way schools are dealing with their internal further training and which factors are conductive to their successful practice have been studied. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationBurkhard, Christoph; Haenisch, Hans: Selbstorganisierte Fortbildung in der Schule. Ziele - Gelingensbedingungen - Wirkungen - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 439-448 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276269 - DOI: 10.25656/01:27626
export files

share content at social platforms