search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gruppenunterricht - Aber wie? Eine Studie über Transfer-Effekte und ihre Voraussetzungen
Parallel titleGroup instruction - but how? A study on effects and necessary teaching competences
Authors
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 480-490 ZDB
Document  (1.773 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Obwohl Gruppenunterricht immer wieder als eine wichtige Arbeitsreform des Unterrichts gefordert wird, ist er im Alltag der Schule relativ selten zu beobachten. Diese empirische Studie bestätigt das häufig behauptete Transferpotential dieser Sozialform. Zudem werden Kompetenzen herausgearbeitet, die für eine effektive Gestaltung von Gruppenunterricht förderlich und wichtig sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Although group instruction as an important work form has repeatedly been called for, it is relatively rarely to be oberved in the daily school routine. This empirical study confirms the frequently claimed transfer potential of this social form. In addition, competences are developed that are important and conducive to an effective organization of group instruction. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationHaag, Ludwig; Hopperdietzel, Hartmut: Gruppenunterricht - Aber wie? Eine Studie über Transfer-Effekte und ihre Voraussetzungen - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 480-490 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276296 - DOI: 10.25656/01:27629
export files

share content at social platforms