details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276366
DOI: 10.25656/01:27636; 10.14361/9783839455654-003
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276366
DOI: 10.25656/01:27636; 10.14361/9783839455654-003
Title |
Transdisziplinäre Didaktik. Eine Einführung |
---|---|
Authors |
Schmohl, Tobias ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 13-23. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) |
Document | full text (408 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Studium; Lehre; Transfer; Wissenschaftstheorie; Interdisziplinarität; Bildung; Universität; Bildungsforschung; Bildungstheorie; Pädagogik; Bildungssoziologie; Hochschullehre; Disziplinarität; Hochschulbildung |
sub-discipline | Teaching Didactics/General Educational Topics Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8394-5565-4; 9783839455654 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Publikation "Handbuch Transdisziplinäre Didaktik" beschäftigt sich mit der Verbindung von Hochschulbildung und Wissenschaft, die sich aufgrund der Digitalisierung, Medialisierung und disziplinären Umstrukturierung in einem Transformationsprozess befindet. Es werden neue Formen der Hochschulbildung vorgestellt, die außerhalb der institutionellen Grenzen der Hochschule stattfinden, wie zum Beispiel in Reallaboren oder FabLabs. Das Konzept einer transdisziplinären Didaktik beschreibt die vielfältigen Ausprägungen des Hochschullernens im "Modus 2" sowie die Rahmung und Begleitung dieses Lernens auf Seite der Hochschullehre. Die Publikation lädt zum Austausch über aktuelle Einflussfaktoren, Diagnosen und Ausgestaltungen universitärer Bildung im 21. Jahrhundert ein. (Autor) |
Abstract (English): | The publication "Transdisciplinary Didactics" deals with the connection between higher education and science, which is undergoing a transformation process due to digitalization, medialization and disciplinary restructuring. It presents new forms of higher education that take place outside the institutional boundaries of the university, such as in reallabs or FabLabs. The concept of a transdisciplinary didactics describes the manifold manifestations of higher education learning in "mode 2" as well as the framing and accompaniment of this learning on the side of higher education teaching. The publication invites an exchange about current factors of influence, diagnoses and designs of university education in the 21st century. (Author) |
is part of: | Handbuch Transdisziplinäre Didaktik |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.10.2023 |
Citation | Schmohl, Tobias; Philipp, Thorsten: Transdisziplinäre Didaktik. Eine Einführung - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 13-23. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276366 - DOI: 10.25656/01:27636; 10.14361/9783839455654-003 |