details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276392
DOI: 10.25656/01:27639; 10.14361/9783839455654-006
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276392
DOI: 10.25656/01:27639; 10.14361/9783839455654-006
Title |
Citizen Science |
---|---|
Author |
Jaeger-Erben, Melanie ![]() ![]() |
Source | Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 45-55. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) |
Document | full text (407 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Didaktik; Naturwissenschaften; Sozialwissenschaften; Aktionsforschung; Bürger; Partizipation; Forschung; Bürgerbeteiligung |
sub-discipline | Teaching Didactics/General Educational Topics Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8394-5565-4; 9783839455654 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Bürgerinnen und Bürger als aktive Teilnehmer in wissenschaftlichen Forschungsprozessen - das ist das Konzept von Citizen Science. Der Artikel beschreibt die Entstehung und Entwicklung von Citizen Science sowie verschiedene Typologien und didaktische Vorteile. Dabei wird auch auf die Herausforderungen und Ambivalenzen in der Zusammenarbeit zwischen Sozialwissenschaften und Citizen Science eingegangen. (Herausgeber) |
Abstract (English): | Citizens as active participants in scientific research processes - this is the concept of Citizen Science. The article describes the emergence and development of Citizen Science as well as different typologies and didactic advantages. It also addresses the challenges and ambivalences in the collaboration between social sciences and Citizen Science. (Editor) |
is part of: | Handbuch Transdisziplinäre Didaktik |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.10.2023 |
Citation | Jaeger-Erben, Melanie: Citizen Science - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 45-55. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276392 - DOI: 10.25656/01:27639; 10.14361/9783839455654-006 |