search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Transprofessionalität
Authors
SourceSchmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 357-367. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1)
Document  (358 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8394-5565-4; 9783839455654
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Transprofessionalität ist eine Form der Teamarbeit, bei der mehrere Individuen aus unterschiedlichen Berufspraxis-Feldern (insbesondere solchen mit Dienstleistungsbezug) miteinander interagieren und dabei ihre jeweiligen spezialisierten Wissensbestände, Kenntnisse oder Erfahrungen einbringen. Sie hat das Ziel, auf partnerschaftlichem Wege übergreifende Lösungen für praktische Problemstellungen zu finden, die unterschiedliche Fachrichtungen oder Professionen integrieren. Transprofessionelle Didaktik zielt auf gemeinsames, problemorientiertes Lernen, das etablierte berufliche und fachliche Grenzsetzungen überwindet. Sie knüpft an die didaktischen Potenziale von Multi- und Interprofessionalität an und lässt sich in einem emphatischen Sinn als das professionstheoretische Pendant einer transdisziplinären Beschäftigung mit Hochschulbildung beschreiben. (Herausgeber)
Abstract (English):Transprofessionality is a form of teamwork in which several individuals from different professional practice fields (especially those related to services) interact with each other, contributing their respective specialized knowledge bases, expertise or experience. It aims to find cross-cutting solutions to practical problems that integrate different disciplines or professions in a collaborative way. Transprofessional didactics aims at joint, problem-oriented learning that overcomes established professional and technical boundaries. It ties in with the didactic potentials of multi- and interprofessionality and can be described in an emphatic sense as the profession-theoretical counterpart of a transdisciplinary engagement with higher education. (Editor)
is part of:Handbuch Transdisziplinäre Didaktik
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.10.2023
CitationSchmitz, Daniela; Schmohl, Tobias: Transprofessionalität - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 357-367. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277169 - DOI: 10.25656/01:27716; 10.14361/9783839455654-033
export files

share content at social platforms