search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Hochschuldidaktik 4.0. Präsenz- und Online-Lernen in der hochschuldidaktischen Weiterbildung
Parallel titleAttendance-based and online learning in university teacher training
Authors
SourceDie Hochschullehre 6 (2020), S. 457-462 ZDB
Document  (1.712 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2199-8825; 21998825
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Hochschuldidaktik 4.0 überträgt das in der jüngsten Vergangenheit vielfach implementierte und beforschte Konzept des Flipped Classroom auf Veranstaltungen der Lehrendenqualifizierung. Es soll auch bei der Qualifizierung von Lehrenden eine Möglichkeit aufzeigen, von den positiven Effekten des Konzeptes zu profitieren und mithilfe von drei Phasen eine intensivere Beteiligung und einen stärkeren Austausch unter den Teilnehmenden zu befördern. Der Beitrag beschreibt den Stand der Forschung und bietet einen Einblick in die konzeptionelle Gestalt eines Flipped-Classroom- Modells für die Hochschuldidaktik. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Our model for a new course design in the field of Higher Education transfers the widely discussed concept of the Flipped Classroom to the strands of staff development and especially to university teacher training. We will show how lecturers or professors can benefit from the positive effects of an up-to-date training including digital interactive learning settings. Moreover, our model will pro- mote more intensive participation and exchange among the participants along the lines of three sequential phases. The article describes the state of research and offers an insight into the conceptual design of a flipped classroom model for teacher training in the field of higher education. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication10.10.2023
CitationSchmohl, Tobias; To, Kieu-Anh; Schäffer, Dennis: Hochschuldidaktik 4.0. Präsenz- und Online-Lernen in der hochschuldidaktischen Weiterbildung - In: Die Hochschullehre 6 (2020), S. 457-462 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-278094 - DOI: 10.25656/01:27809; 10.3278/HSL2033W
export files

share content at social platforms