details
Title |
Conceptual design of an AI-based learning assistant |
---|---|
Authors |
Schmohl, Tobias ![]() ![]() ![]() |
Source | Pixel [Hrsg.]: Conference proceedings. International conference "The future of education", 10th edition. Florence, Italy, 18-19 June 2020. Bologna : Filodiritto Editore 2020, S. [309]-[313] |
Document | full text (452 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Künstliche Intelligenz; Tutorensystem; Reflexion <Phil>; Projektlernen; Technologieunterstütztes Lernen; Online; Interaktives Video; Hochschule; Digitale Medien; Student; Interdisziplinarität |
sub-discipline | Media Education Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-88-85813-87-8; 9788885813878 |
ISSN | 2384-9509; 23849509 |
Language | English |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | Within interdisciplinary work processes, students are increasingly expected to develop transfer competences for complex, overarching content. We suggest the research-led development of a Digital Reflection Assistant. This AI-based tool is designed to foster students in developing and applying such competences. Based on the own evaluations and preliminary studies on the learning and working be- havior of our students, the tool is intended to promote a comprehensive understanding in interdisciplinary contexts as well as the development of integral solution processes in application-oriented project modules. The digital assistant serves as an individual, time- and location-independent reflection partner in the transfer process of the technical basics to specific, project-related problems. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | In interdisziplinären Arbeitsprozessen wird von Studierenden zunehmend erwartet, dass sie Transferkompetenzen für komplexe, übergreifende Inhalte entwickeln. Wir schlagen die forschungsgeleitete Entwicklung eines Digitalen Reflexionsassistenten vor. Dieses KI-basierte Tool soll die Studierenden bei der Entwicklung und Anwendung solcher Kompetenzen unterstützen. Basierend auf eigenen Evaluationen und Vorstudien zum Lern- und Arbeitsverhalten unserer Studierenden soll das Tool ein umfassendes Verständnis in interdisziplinären Kontexten sowie die Entwicklung von ganzheitlichen Lösungsprozessen in anwendungsorientierten Projektmodulen fördern. Der digitale Assistent dient als individueller, zeit- und ortsunabhängiger Reflexionsteilnehmer im Transferprozess der technischen Grundlagen auf konkrete, projektbezogene Problemstellungen. (Autor) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 03.11.2023 |
Citation | Schmohl, Tobias; Schwickert, Susanne; Glahn, Oliver: Conceptual design of an AI-based learning assistant - In: Pixel [Hrsg.]: Conference proceedings. International conference "The future of education", 10th edition. Florence, Italy, 18-19 June 2020. Bologna : Filodiritto Editore 2020, S. [309]-[313] - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279120 - DOI: 10.25656/01:27912 |