details
| Title |
Collaborative design in virtual environments |
|---|---|
| Authors | Sachs, Hans; Menezes, Carolina M. R. S.; Karuzys, Mathias |
| Source | Schmohl, Tobias [Hrsg.]: Situiertes Lernen im Studium. Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre. Bielefeld : wbv media 2021, S. 253-265. - (TeachingXchange; 5) |
| Document | full text (1.258 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Kollaboration; Kooperatives Lernen; Virtuelle Realität; Architektur; Augmented Reality; Digitale Medien |
| sub-discipline | Teaching Didactics/General Educational Topics Higher Education |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7639-6052-1; 9783763960521 |
| Language | English |
| Year of creation | 2021 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (English): | How can architects and engineers work together in the digital world? The article "Collaborative Design in Virtual Environments" provides an answer. The authors describe how the use of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) is becoming increasingly important in the architecture industry and what opportunities this opens up. In particular, the article focuses on collaboration in virtual spaces and collaborative modeling of 3D objects. The authors also present a software tool that enables collaborative 3D modeling in virtual environments. The aim of the "Industry 4.0 in Teaching" project is to promote collaboration and joint learning and to prepare students for the requirements of the digital working world. (Editor) |
| Abstract (German): | Wie können Architekten und Ingenieure in der digitalen Welt zusammenarbeiten? Eine Antwort darauf liefert der Artikel "Collaborative Design in Virtual Environments". Die Autoren beschreiben, wie die Anwendung von Virtual Reality (VR) und Augmented Reality (AR) in der Architekturbranche immer wichtiger wird und welche Möglichkeiten sich daraus ergeben. Insbesondere die Zusammenarbeit in virtuellen Räumen und die gemeinsame Modellierung von 3D-Objekten stehen im Fokus des Artikels. Die Autoren stellen außerdem ein Software-Tool vor, das die kollaborative 3D-Modellierung in virtuellen Umgebungen ermöglicht. Das Ziel des Projekts "Industry 4.0 in Teaching" ist es, die Zusammenarbeit und das gemeinsame Lernen zu fördern und die Studierenden auf die Anforderungen der digitalen Arbeitswelt vorzubereiten. (Herausgeber) |
| is part of: | Situiertes Lernen im Studium. Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 25.10.2023 |
| Citation | Sachs, Hans; Menezes, Carolina M. R. S.; Karuzys, Mathias: Collaborative design in virtual environments - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]: Situiertes Lernen im Studium. Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre. Bielefeld : wbv media 2021, S. 253-265. - (TeachingXchange; 5) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279385 - DOI: 10.25656/01:27938 |