search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"23+ Starke Schulen": Ermutigen, Unterstützen und Herausfordern
Parallel title"23+ strong schools": Empowerment, support, and challenge
Author
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 3, S. 234-239 ZDB
Document  (168 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Programm „23+ Starke Schulen“ in Hamburg unterstützt seit 2013 Schulen in sozialräumlich benachteiligter Lage. Der folgende Bericht der Programmleitung beschreibt und reflektiert die Architektur, Prozesse, Maßnahmen und Wirkungen mit Blick auf die Schul- und Unterrichtsentwicklung an inzwischen 40 Schulen in herausfordernden sozialen Lagen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The program “23+ Starke Schulen” in Hamburg has been supporting schools in socially disadvantaged locations since 2013. The following report by the program management describes and reflects on the architecture, processes, measures and effects with regard to school and teaching development at now 40 schools in challenging social locations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.10.2023
CitationVaccaro, Julia: "23+ Starke Schulen": Ermutigen, Unterstützen und Herausfordern - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 3, S. 234-239 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279973 - DOI: 10.25656/01:27997; 10.31244/dds.2023.03.06
export files

share content at social platforms