details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279973
DOI: 10.25656/01:27997; 10.31244/dds.2023.03.06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279973
DOI: 10.25656/01:27997; 10.31244/dds.2023.03.06
Original Title |
"23+ Starke Schulen": Ermutigen, Unterstützen und Herausfordern |
---|---|
Parallel title | "23+ strong schools": Empowerment, support, and challenge |
Author | Vaccaro, Julia |
Source | Die Deutsche Schule 115 (2023) 3, S. 234-239 ![]() |
Document | full text (168 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Sozialer Brennpunkt; Sozialraum; Unterstützung; Schulentwicklung; Soziale Benachteiligung; Bildungsprogramm; Hamburg |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Das Programm „23+ Starke Schulen“ in Hamburg unterstützt seit 2013 Schulen in sozialräumlich benachteiligter Lage. Der folgende Bericht der Programmleitung beschreibt und reflektiert die Architektur, Prozesse, Maßnahmen und Wirkungen mit Blick auf die Schul- und Unterrichtsentwicklung an inzwischen 40 Schulen in herausfordernden sozialen Lagen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The program “23+ Starke Schulen” in Hamburg has been supporting schools in socially disadvantaged locations since 2013. The following report by the program management describes and reflects on the architecture, processes, measures and effects with regard to school and teaching development at now 40 schools in challenging social locations. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.10.2023 |
Citation | Vaccaro, Julia: "23+ Starke Schulen": Ermutigen, Unterstützen und Herausfordern - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 3, S. 234-239 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279973 - DOI: 10.25656/01:27997; 10.31244/dds.2023.03.06 |