details
Original Title |
Entwicklungen im Sekundarbereich II. Exemplarische Anregungen aus dem europäischen Ausland |
---|---|
Parallel title | Developments in upper secondary education. Exemplary suggestions from European countries |
Author |
Mitter, Wolfgang ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 280-292 ![]() |
Document | full text (9.841 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Schulsystem; Sekundarstufe II; Leistungsbeurteilung; Schulabschluss; Curriculum; Fächerkanon; Hochschulzulassung; Internationaler Vergleich; Dezentralisierung; Struktur; Zentralisierung; England; Niederlande; Schweden; Wales |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ein vergleichender Blick auf die Bildungssysteme in England/Wales, den Niederlanden und Schweden macht aktuelle Entwicklungen deutlich: Die allgemeine Bildung nähert sich einem stärkeren Berufsbezug an, wobei der tertiäre Bereich sich "strukturell verselbständigt". Dabei spielen Standards und zentrale Prüfungen eine stärkere Rolle. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | A comparative glance to education systems in England/Wales, the Netherlands and Sweden exemplifies current trends: General education approaches a closer job-relation whereby the tertiary sector "structurally leads a life of its own". In that context, standards and central exams gain in importance. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.11.2023 |
Citation | Mitter, Wolfgang: Entwicklungen im Sekundarbereich II. Exemplarische Anregungen aus dem europäischen Ausland - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 280-292 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-280247 - DOI: 10.25656/01:28024 |