search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Entwicklungen im Sekundarbereich II. Exemplarische Anregungen aus dem europäischen Ausland
Parallel titleDevelopments in upper secondary education. Exemplary suggestions from European countries
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 280-292 ZDB
Document  (9.841 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ein vergleichender Blick auf die Bildungssysteme in England/Wales, den Niederlanden und Schweden macht aktuelle Entwicklungen deutlich: Die allgemeine Bildung nähert sich einem stärkeren Berufsbezug an, wobei der tertiäre Bereich sich "strukturell verselbständigt". Dabei spielen Standards und zentrale Prüfungen eine stärkere Rolle. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A comparative glance to education systems in England/Wales, the Netherlands and Sweden exemplifies current trends: General education approaches a closer job-relation whereby the tertiary sector "structurally leads a life of its own". In that context, standards and central exams gain in importance. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.11.2023
CitationMitter, Wolfgang: Entwicklungen im Sekundarbereich II. Exemplarische Anregungen aus dem europäischen Ausland - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 280-292 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-280247 - DOI: 10.25656/01:28024
export files

share content at social platforms