details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-280905
DOI: 10.25656/01:28090
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-280905
DOI: 10.25656/01:28090
Title |
Gendergerechte Sprache in der Grundschule. Inwiefern profitieren Schülerinnen und Schüler von einer gendergerechten Sprache und wie lassen sich entsprechende Konzepte geeignet umsetzen? |
---|---|
Author | Baarlink, Insa Irina |
Source | 2023, 77, XXV S. - (Masterarbeit, Universität Oldenburg, 2023) |
Document | full text (940 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Gender; Gender Mainstreaming; Geschlecht; Grundschule; Pädagogik; Geschlechterstereotyp; Schule; Unterrichtssprache; Sprache; Primarbereich; Ungleichheit; Gerechtigkeit; Schüler; Formulierung; Interview |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Baarlink, Insa Irina: Gendergerechte Sprache in der Grundschule. Inwiefern profitieren Schülerinnen und Schüler von einer gendergerechten Sprache und wie lassen sich entsprechende Konzepte geeignet umsetzen? 2023, 77, XXV S. - (Masterarbeit, Universität Oldenburg, 2023) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-280905 - DOI: 10.25656/01:28090 |