details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281246
DOI: 10.25656/01:28124
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281246
DOI: 10.25656/01:28124
| Title | 
Grundschule als demokratischer Lern- und Lebensraum. Ein Forschungsbericht über soziales Lernen und politische Bildung von Kindern. Eine Expertise für das Deutsche Jugendinstitut  | 
|---|---|
| Author | 
Brügelmann, Hans  | 
| Source | München : Deutsches Jugendinstitut 2020, 55 S. - (Materialien zum 16. Kinder- und Jugendbericht) | 
| Document | full text (933 KB) | 
| License of the document | In copyright | 
| Keywords (German) | Grundschulpädagogik; Primarbereich; Politische Bildung; Demokratische Bildung; Demokratie; Kind; Grundschulalter; Soziales Lernen; Gutachten; Expertise | 
| sub-discipline | Social Work and Social Pedagogy Educational Sociology  | 
| Document type | Monograph, Collected Work or primary publication | 
| ISBN | 978-3-86379-389-0; 9783863793890 | 
| Language | German | 
| Year of creation | 2020 | 
| review status | Publishing House Lectorship | 
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity | 
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) | 
| Date of publication | 29.11.2023 | 
| Citation | Brügelmann, Hans: Grundschule als demokratischer Lern- und Lebensraum. Ein Forschungsbericht über soziales Lernen und politische Bildung von Kindern. Eine Expertise für das Deutsche Jugendinstitut. München : Deutsches Jugendinstitut 2020, 55 S. - (Materialien zum 16. Kinder- und Jugendbericht) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281246 - DOI: 10.25656/01:28124 |