details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281246
DOI: 10.25656/01:28124
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281246
DOI: 10.25656/01:28124
Title |
Grundschule als demokratischer Lern- und Lebensraum. Ein Forschungsbericht über soziales Lernen und politische Bildung von Kindern. Eine Expertise für das Deutsche Jugendinstitut |
---|---|
Author |
Brügelmann, Hans ![]() ![]() |
Source | München : Deutsches Jugendinstitut 2020, 55 S. - (Materialien zum 16. Kinder- und Jugendbericht) |
Document | full text (933 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Grundschulpädagogik; Primarbereich; Politische Bildung; Demokratische Bildung; Demokratie; Kind; Grundschulalter; Soziales Lernen; Gutachten; Expertise |
sub-discipline | Social Work and Social Pedagogy Educational Sociology |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-86379-389-0; 9783863793890 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.11.2023 |
Citation | Brügelmann, Hans: Grundschule als demokratischer Lern- und Lebensraum. Ein Forschungsbericht über soziales Lernen und politische Bildung von Kindern. Eine Expertise für das Deutsche Jugendinstitut. München : Deutsches Jugendinstitut 2020, 55 S. - (Materialien zum 16. Kinder- und Jugendbericht) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281246 - DOI: 10.25656/01:28124 |