details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281533
DOI: 10.25656/01:28153; 10.3224/hibifo.v9i4.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281533
DOI: 10.25656/01:28153; 10.3224/hibifo.v9i4.02
Original Title |
Maßzahlen fürs Maß halten. Der Ökologische Fußabdruck im Unterricht |
---|---|
Parallel title | Measurements for the measure of things. Ecological footprint in the classroom |
Author |
Linder, Wilhelm ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 19-27 ![]() |
Document | full text (224 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Ökologie; Nachhaltigkeit; Gestaltung; Unterricht; Wasser; Natürliche Ressource; Knappheit; Nachhaltige Entwicklung |
sub-discipline | Environmental Education Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der ökologische Fußabdruck und der Wasserfußabdruck werden im Unterricht eingesetzt, um die Begrenztheit natürlicher Ressourcen zu thematisieren und Handlungsperspektiven im Sinne einer nachhaltigen Entwicklung zu bieten. Der Beitrag setzt sich mit unterschiedlichen Fußabdruck-Modellen auseinander und reflektiert kritisch ihre Einsatzmöglichkeiten im Unterricht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The ecological footprint and the water footprint are used in class to address the limitations of natural resources and to offer perspectives for action in terms of sustainable development. This article discusses with different footprint models and critically reflects possible applications in the classroom. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.12.2023 |
Citation | Linder, Wilhelm: Maßzahlen fürs Maß halten. Der Ökologische Fußabdruck im Unterricht - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 19-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281533 - DOI: 10.25656/01:28153; 10.3224/hibifo.v9i4.02 |