search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Maßzahlen fürs Maß halten. Der Ökologische Fußabdruck im Unterricht
Parallel titleMeasurements for the measure of things. Ecological footprint in the classroom
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 19-27 ZDB
Document  (224 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der ökologische Fußabdruck und der Wasserfußabdruck werden im Unterricht eingesetzt, um die Begrenztheit natürlicher Ressourcen zu thematisieren und Handlungsperspektiven im Sinne einer nachhaltigen Entwicklung zu bieten. Der Beitrag setzt sich mit unterschiedlichen Fußabdruck-Modellen auseinander und reflektiert kritisch ihre Einsatzmöglichkeiten im Unterricht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The ecological footprint and the water footprint are used in class to address the limitations of natural resources and to offer perspectives for action in terms of sustainable development. This article discusses with different footprint models and critically reflects possible applications in the classroom. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.12.2023
CitationLinder, Wilhelm: Maßzahlen fürs Maß halten. Der Ökologische Fußabdruck im Unterricht - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 19-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281533 - DOI: 10.25656/01:28153; 10.3224/hibifo.v9i4.02
export files

share content at social platforms