details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284905
DOI: 10.25656/01:28490; 10.3224/zehf.v4i1.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284905
DOI: 10.25656/01:28490; 10.3224/zehf.v4i1.02
Original Title |
Studienerfolg und Studienabbruch. Gruppenspezifische Untersuchungen ihrer Bedingungen. Einführung in das Themenheft |
---|---|
Parallel title | Group-specific preconditions of study success and dropout. An introduction to the special issue |
Authors |
Grunschel, Carola ![]() ![]() ![]() |
Source | Zeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf 4 (2020) 1, S. 5-12 ![]() |
Document | full text (288 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Studium; Studienerfolg; Abbruch; Einflussfaktor; Forschungsstand; Studie; Empirische Forschung; Themenheft; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2367-3044; 2367-3052; ; 23673044; 23673052; |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Aufsatz gibt eine Einführung in das Themenheft zu Studienerfolg und Studienabbruch in der Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). Darin sind vier Beiträge enthalten, die im Rahmen von Forschungsprojekten der BMBF-Förderlinie "Studienerfolg und Studienabbruch" aus psychologischer, soziologischer, erziehungswissenschaftlicher und fachdidaktischer Perspektive entstanden sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This is an introduction to the special issue on study success and dropout, published in Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). It comprises four papers from research projects belonging to the funding line on "study success and dropout" installed by the Federal Ministry of Education and Research (BMBF), and combines psychological, sociological, educational, and didactical perspectives. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.01.2024 |
Citation | Grunschel, Carola; Dresel, Markus: Studienerfolg und Studienabbruch. Gruppenspezifische Untersuchungen ihrer Bedingungen. Einführung in das Themenheft - In: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf 4 (2020) 1, S. 5-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284905 - DOI: 10.25656/01:28490; 10.3224/zehf.v4i1.02 |