search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Inklusive Erwachsenenbildung in der Alphabetisierung und im Zweiten Bildungsweg. Erste quantitative Ergebnisse einer Befragung von Kursleitenden
Parallel titleInclusive adult education in the field of literacy courses and second chance education. First results of a questionnaire with teachers
Authors
SourceGrotlüschen, Anke [Hrsg.]: Alphabetisierung und Grundbildung von Erwachsenen. 1. Auflage. Weinheim; Basel : Beltz Juventa 2021, S. 225-240. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 67)
Edition1. Auflage
Document  (947 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-7799-5876-7; 978-3-7799-5876-5; 978-3-7799-5877-2; 3779958767; 9783779958765; 9783779958772
ISSN0514-2717; 05142717
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Rahmen der BMBF-Förderlinie "Qualifizierung des pädagogischen Personals für Inklusive Bildung" untersuchen die Autoren in dem hier dargestellten INAZ-Projekt Gelingensbedingungen für Inklusive Erwachsenenbildung am Beispiel der Alphabetisierung und des Zweiten Bildungswegs. Erste deskriptivstatistische Ergebnisse einer bundesweiten Online-Fragebogenerhebung mit Kursleitenden an Volkshochschulen werden dargelegt und diskutiert. (DIPF/Orig.).
Abstract (English):This article focusses on inclusive adult education by representing the research project "INAZ". The project is funded by the federal ministry of education and research (Bundesministerium für Bildung und Forschung) in the funding line "Qualification of pedagogical staff for inclusive education". The project analyses key success factors for inclusive adult education in the field of literacy courses for adults and second chance education. First results of a nationwide online questionnaire with teachers of German 'Volkshochschulen' (adult learning centres) are presented and discussed. (DIPF/Orig.)
is part of:Alphabetisierung und Grundbildung von Erwachsenen
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication08.03.2024
CitationBonna, Franziska; Stobrawe, Helge; Hirschberg, Marianne: Inklusive Erwachsenenbildung in der Alphabetisierung und im Zweiten Bildungsweg. Erste quantitative Ergebnisse einer Befragung von Kursleitenden - In: Grotlüschen, Anke [Hrsg.]: Alphabetisierung und Grundbildung von Erwachsenen. 1. Auflage. Weinheim; Basel : Beltz Juventa 2021, S. 225-240. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 67) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-288429 - DOI: 10.25656/01:28842; 10.3262/ZPB2101225
export files

share content at social platforms