search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Alternativen beim Experimentieren – Transformation von Hilfestellungen durch den Einsatz digitaler Medien
Author
SourceEgger, Christina [Hrsg.]; Neureiter, Herbert [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 146-154. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 34)
Document  (682 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6077-2; 978-3-7815-2623-5; 9783781560772; 9783781526235
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Autorin diskutiert Gelingensbedingungen für den Einsatz digitaler Medien im Kontext des Themenfeldes Experimentieren. Es wird untersucht, inwiefern unterschiedlich variierte, medial umgesetzte Lernunterstützung nachhaltig Einfluss auf inhaltlichen Wissenszuwachs und experimentelle Kompetenz haben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The study focuses on the conditions for the successful use of digital media in the context of the experimental process. It examines the extent to which differently varied, medially implemented learning support has a lasting influence on content-related knowledge growth and experimental competence. The implementation of the support varies at the different levels of the SAMR model (Puentedura 2006). (DIPF/Orig.)
is part of:In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication28.03.2024
CitationKnoth, Saskia: Alternativen beim Experimentieren – Transformation von Hilfestellungen durch den Einsatz digitaler Medien - In: Egger, Christina [Hrsg.]; Neureiter, Herbert [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 146-154. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 34) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290021 - DOI: 10.25656/01:29002; 10.35468/6077-13
export files

share content at social platforms