search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Entdeckend-forschendes Lernen im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung
Parallel titleExploratiory learning in the context of education for sustainable development
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 13 (2024) 1, S. 68-84 ZDB
Document  (395 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag diskutiert die konsequente Berücksichtigung einer Bildung für nachhaltige Entwicklung im Lernarrangement „Heute für morgen handeln“ des Regionalen Didaktischen Zentrums Gossau. Auf der Grundlage einer quantitativen Studie wird gezeigt, inwiefern die Integration von überfachlichen Strategien des entdeckend-forschenden Lernens stattfindet. Dabei wird diskutiert, inwiefern dies für den Erwerb relevanter Kompetenzen einer Bildung für (nachhaltige) Lebensführung dienen kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article discusses the consistent consideration of education for sustainable development in the learning arrangement “Acting today for tomorrow” at the Regional Didactic Centre Gossau. Based on a quantitative study, it is shown to what extent the integration of general strategies of discovery-based learning takes place. The extent to which this can serve the acquisition of relevant competences for an education for (sustainable) conduct of life is discussed. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication19.03.2024
CitationKozakiewicz, Nicolai; Bosset, Isabelle; Buchner, Josef; Reitinger, Johannes: Entdeckend-forschendes Lernen im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 13 (2024) 1, S. 68-84 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292203 - DOI: 10.25656/01:29220; 10.3224/hibifo.v13i1.05
export files

share content at social platforms