details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292432
DOI: 10.25656/01:29243; 10.3224/hibifo.v10i1.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292432
DOI: 10.25656/01:29243; 10.3224/hibifo.v10i1.08
Original Title |
Nachhaltiger Konsum und Digitalisierung. Empfehlungen für die Verbraucherbildung |
---|---|
Parallel title | Sustainable consumption and digitalisation. Recommendations for consumer education |
Authors |
Muster, Viola ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 112-126 ![]() |
Document | full text (276 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Konsum; Nachhaltigkeit; Digitalisierung; Konsument; Konsumerziehung |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Digitalisierung birgt Chancen und Risiken für nachhaltigen Konsum. Ob und inwieweit diese Chancen genutzt und die Risiken minimiert werden können, hängt auch von den Kompetenzen der Verbraucherinnen und Verbraucher ab. Eine Verbraucherbildung für nachhaltigen Konsum, die diese Herausforderungen anerkennt, sollte deshalb entsprechend weiterentwickelt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Digitalisation entails chances and risks for sustainable consumption. Whether and to what extent these chances can be used and the risks minimised also depends on the competencies of consumers. Consumer education for sustainable consumption, recognizing these challenges, should therefore be further developed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.03.2024 |
Citation | Muster, Viola; Schrader, Ulf: Nachhaltiger Konsum und Digitalisierung. Empfehlungen für die Verbraucherbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 112-126 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292432 - DOI: 10.25656/01:29243; 10.3224/hibifo.v10i1.08 |