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Original Title
Nachhaltiger Konsum und Digitalisierung. Empfehlungen für die Verbraucherbildung
Parallel titleSustainable consumption and digitalisation. Recommendations for consumer education
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 112-126 ZDB
Document  (276 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Digitalisierung birgt Chancen und Risiken für nachhaltigen Konsum. Ob und inwieweit diese Chancen genutzt und die Risiken minimiert werden können, hängt auch von den Kompetenzen der Verbraucherinnen und Verbraucher ab. Eine Verbraucherbildung für nachhaltigen Konsum, die diese Herausforderungen anerkennt, sollte deshalb entsprechend weiterentwickelt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Digitalisation entails chances and risks for sustainable consumption. Whether and to what extent these chances can be used and the risks minimised also depends on the competencies of consumers. Consumer education for sustainable consumption, recognizing these challenges, should therefore be further developed. (DIPF/Orig.)
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Date of publication21.03.2024
CitationMuster, Viola; Schrader, Ulf: Nachhaltiger Konsum und Digitalisierung. Empfehlungen für die Verbraucherbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 112-126 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292432 - DOI: 10.25656/01:29243; 10.3224/hibifo.v10i1.08
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