search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bezugspunkte für Interkulturalität im Rahmenlehrplan für den Ausbildungsberuf Hauswirtschafter und Hauswirtschafterin
Parallel titlePoints of reference for interculturality in the framework curriculum for the training occupation of housekeeper
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 35-48 ZDB
Document  (229 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vor dem Hintergrund zivilgesellschaftlicher Heterogenität fokussiert der vorliegende Beitrag das Thema ‚Interkulturalität‘ in der berufsschulischen Bildung. Ausgehend von einem Rahmenlehrplan des Berufsfelds Ernährung und Hauswirtschaft wird das Potential von Berufsschulunterricht zur (Weiter)Entwicklung interkultureller Kompetenz betrachtet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Against the background of civil heterogeneity, this article focuses on the topic of ‘interculturality’ in vocational school education. Based on a framework curriculum of the vocational field of nutrition and home economics, the potential of vocational school education for the (further) development of intercultural competence is considered. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationNoack, Anne; Markert, Jana: Bezugspunkte für Interkulturalität im Rahmenlehrplan für den Ausbildungsberuf Hauswirtschafter und Hauswirtschafterin - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 35-48 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292534 - DOI: 10.25656/01:29253; 10.3224/hibifo.v10i3.03
export files

share content at social platforms