search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Forschendes Lernen in der beruflichen Bildung. Ideen für den Fachtheorieunterricht im Berufsfeld Ernährung
Parallel titleResearch-based learning in vocational education and training. Ideas for subject theory teaching in the vocational field of nutrition
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 65-80 ZDB
Document  (405 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Angehende Lehrkräfte werden während ihres Studiums mit dem Prinzip des Forschenden Lernens konfrontiert. Forschungsprozesse können aber auch im Fachtheorieunterricht der beruflichen Bildung eine Bereicherung sein, da die Arbeitsphasen des Forschenden Lernens mit den Arbeitsphasen der vollständigen Handlung, welche die Entwicklung der Handlungskompetenz der Auszubildenden im Fokus hat, korrelieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Prospective teachers are confronted with the principle of research-based learning during their studies. However, research processes can also be an enrichment in vocational education since the work phases of the research-based learning correlate with the work phases of the complete action, which focuses on the development of the learner's ability to act. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationKottländer, Aaron; Wehmeier, Jorick; Kirchhof, Johanna; Struckmeier, Sabine: Forschendes Lernen in der beruflichen Bildung. Ideen für den Fachtheorieunterricht im Berufsfeld Ernährung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 65-80 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292559 - DOI: 10.25656/01:29255; 10.3224/hibifo.v10i3.05
export files

share content at social platforms