details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292559
DOI: 10.25656/01:29255; 10.3224/hibifo.v10i3.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292559
DOI: 10.25656/01:29255; 10.3224/hibifo.v10i3.05
Original Title |
Forschendes Lernen in der beruflichen Bildung. Ideen für den Fachtheorieunterricht im Berufsfeld Ernährung |
---|---|
Parallel title | Research-based learning in vocational education and training. Ideas for subject theory teaching in the vocational field of nutrition |
Authors |
Kottländer, Aaron;
Wehmeier, Jorick;
Kirchhof, Johanna ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 65-80 ![]() |
Document | full text (405 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Forschendes Lernen; Handlungskompetenz; Ernährungserziehung; Fachtheoretischer Unterricht; Lehrerausbildung; Fachdidaktik; Handlungsorientierung; Fett |
sub-discipline | Vocational Education and Training Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Angehende Lehrkräfte werden während ihres Studiums mit dem Prinzip des Forschenden Lernens konfrontiert. Forschungsprozesse können aber auch im Fachtheorieunterricht der beruflichen Bildung eine Bereicherung sein, da die Arbeitsphasen des Forschenden Lernens mit den Arbeitsphasen der vollständigen Handlung, welche die Entwicklung der Handlungskompetenz der Auszubildenden im Fokus hat, korrelieren. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Prospective teachers are confronted with the principle of research-based learning during their studies. However, research processes can also be an enrichment in vocational education since the work phases of the research-based learning correlate with the work phases of the complete action, which focuses on the development of the learner's ability to act. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.04.2024 |
Citation | Kottländer, Aaron; Wehmeier, Jorick; Kirchhof, Johanna; Struckmeier, Sabine: Forschendes Lernen in der beruflichen Bildung. Ideen für den Fachtheorieunterricht im Berufsfeld Ernährung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 65-80 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292559 - DOI: 10.25656/01:29255; 10.3224/hibifo.v10i3.05 |