search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wege zur Übernahme gesellschaftlicher Verantwortung. Über Self-Commitments zu reflexiven Bildungsprozessen
Parallel titleThe way to assume social responsibility through self-commitments to the reflexive educational processes
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 4, S. 17-29 ZDB
Document  (247 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Studie zur Bildung für nachhaltige Entwicklung-App (BNE-App) der Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) weist darauf hin, dass sich die mit einem Self-Commitment erworbenen Erfahrungen auf Bewusstwerdung, Reflexion und Verantwortungsübernahme auswirken und damit Potential haben, transformatives Lernen anzustoßen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The study on the Education for Sustainable Development app (ESD app) of the University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW) points out that the experiences acquired with a self-commitment have an impact on awareness, reflection, and assumption of responsibility and thus have the potential to trigger transformative learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationRuesch Schweizer, Corinne; Zimmermann, Janine; Theiler-Scherrer, Käthi; Schumann, Svantje: Wege zur Übernahme gesellschaftlicher Verantwortung. Über Self-Commitments zu reflexiven Bildungsprozessen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 4, S. 17-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292601 - DOI: 10.25656/01:29260; 10.3224/hibifo.v10i4.02
export files

share content at social platforms