details
Title |
Colin Cramer/ Johannes König/ Martin Rothland/ Sigrid Blömeke (Hrsg.): Handbuch LehrerInnen- und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn / Stuttgart: Julius Klinkhardt / UTB 2020 (894 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Dittrich, Ann-Kathrin ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 3 ![]() |
Document | full text (116 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Lehrerbildung; Aufgabe; Konzept; Methode; Diskurs; Geschichte <Histor>; Entwicklung; Qualifikation; Fachdidaktik; Erziehungswissenschaft; Schulpraxis |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Colin Cramer/ Johannes König/ Martin Rothland/ Sigrid Blömeke (Hrsg.): Handbuch LehrerInnen- und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn / Stuttgart: Julius Klinkhardt / UTB 2020 (894 S.; ISBN 978-3-8252-5473-5; 49,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.04.2024 |
Citation | Dittrich, Ann-Kathrin: Colin Cramer/ Johannes König/ Martin Rothland/ Sigrid Blömeke (Hrsg.): Handbuch LehrerInnen- und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn / Stuttgart: Julius Klinkhardt / UTB 2020 (894 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294019 - DOI: 10.25656/01:29401 |