search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zum Wahl- und Entscheidungsverhalten von Oberstufenschülern - neue empirische Ergebnisse
Parallel titleChoice- and decision behaviour of higher grade pupils - new empirical results
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 10 (1982) 1, S. 73-83 ZDB
Document  (592 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Es werden Ergebnisse aus einer empirischen Untersuchung vorgestellt. Diese Ergebnisse sind mit Hilfe des systematisch-qualitativen Verfahrens der Gruppendiskussionsmethode erzielt worden und werden im Zusammenhang mit der zu diesem Thema uneinheitlichen Literatur diskutiert. Neben den Kriterien für die Fächer- und Kurswahl wird dabei auf einige weitere nicht intendierte Folgen der Gymnasialreform eingegangen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Results of an empirical study are presented. These results have been achieved by means of the systematical-qualitative procedure of group-discussion method and are discussed in connection with literature which is controversial concerning this topic. Criteria for the choice of subjects and courses are investigated as well as some other not intended consequences of higher grade reform.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.05.2024
CitationJungkunz, Diethelm: Zum Wahl- und Entscheidungsverhalten von Oberstufenschülern - neue empirische Ergebnisse - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 1, S. 73-83 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294817 - DOI: 10.25656/01:29481
export files

share content at social platforms