search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schule erleben aus der Sicht der Schüler. Über Grauzonen des Schüleralltags
Parallel titleSchool life as experienced by pupils
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 11 (1983) 2, S. 166-179 ZDB
Document  (774 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schule ist ein Handlungsfeld, das mehr umfaßt als Lehr- und Lernaktivitäten. Anhand von freien Schüleräußerungen zu einem Fragebogen über Schulprobleme sowie von anderen Beiträgen aus der Literatur werden einzelne Regionen des Schulgebäudes, vor allem „Grauzonen“ (Schulhof, Toilette) als Handlungsfeld beschrieben. Als weitere Determinante des Lebensraumes Schule werden Schüler-Schülerbeziehungen unter der Perspektive des sozialen Handlungsfeldes dargestellt. Schließlich werden Überlegungen zur Verbesserung von Schule als Lebensraum angestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School is a field of action which comprises more than teaching and learning activities. Different regions of the school building, especially „grey zones“, are described using constructed responses of an open-ended questionnaire and further empirical results from other authors. Furthermore social relations between Students as an important determinant of the life space „school“ are discussed. Finally some suggestions for improving school as a life space are proposed.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.05.2024
CitationReinert, Gerd-Bodo: Schule erleben aus der Sicht der Schüler. Über Grauzonen des Schüleralltags - In: Unterrichtswissenschaft 11 (1983) 2, S. 166-179 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295123 - DOI: 10.25656/01:29512
export files

share content at social platforms