search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Qualitative Unterrichtsforschung. Einige einführende Bemerkungen zu einer kontrovers diskutierten Problematik
Parallel titleQualitative Research in the Field of Instruction - Introductory Comments on a Controversial Discussion
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 12 (1984) 3, S. 206-217 ZDB
Document  (548 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die äußerst vielschichtige und in ihren Aussagen nicht einheitliche Literatur zur Auseinandersetzung von qualitativer und quantitativer Sozialforschung wird anhand von vier Punkten diskutiert: (1) Deskription sozialer Felder; (2) Gewinnung von Theorien; (3) Prüfung von Theorien; (4) Umsetzung von Theorien in Technologien. Forschungspraktisch scheint danach der behauptete Gegensatz sich nicht zu bestätigen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The discussion of the controversy on qualitative and/or quantitative research is pointed out by four problems: (1) Description of social context; (2) finding and formulating adequate theories; (3) testing theories; (4) relationship between theories and technologies. In a pragmatic view there seems to be no difference between qualitative and quantitative research.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.06.2024
CitationAchtenhagen, Frank: Qualitative Unterrichtsforschung. Einige einführende Bemerkungen zu einer kontrovers diskutierten Problematik - In: Unterrichtswissenschaft 12 (1984) 3, S. 206-217 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295454 - DOI: 10.25656/01:29545
export files

share content at social platforms