details
Original Title |
Leicht oder mittelschwer? Versuch einer Antwort auf eine Streitfrage in der Pädagogischen Psychologie |
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Parallel title | High or medium solution probability in tasks? |
Author | Kloep, Marion |
Source | Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 130-139 ![]() |
Document | full text (461 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Aufgabenstellung; Aufgabenanalyse; Schwierigkeitsgrad; Schwierigkeit; Leistungsmotivation; Leistung; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernmotivation; Literaturauswertung; Pädagogische Psychologie; Lernpsychologie; Erfolgserlebnis; Innere Motivation |
sub-discipline | Teaching Didactics Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1985 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Nicht erst seit in der Literatur die Forderung nach einem „mittleren Schwierigkeitsgrad“ aufgetaucht ist, wird die Frage diskutiert, wie schwierig eigentlich Aufgaben sein sollten, um einen Lerner zu motivieren und zu optimaler Leistung anzuspornen. Diese Frage wird im vorliegenden Beitrag präzisiert und mit Hilfe einer detaillierten Analyse der empirischen Literatur zu beantworten versucht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | How difficult should tasks be to inspire optimal motivation and achievement in a learner? This is a review of empirical studies concerning this issue between behavioristically oriented psychologists and supporters of achievement motivation theory. It is clearly demonstrated that tasks with high solution probability are more advantageous with regard to emotion, task selection, effort, achievement, and persistence than tasks of medium or lower solution probability. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1985 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.06.2024 |
Citation | Kloep, Marion: Leicht oder mittelschwer? Versuch einer Antwort auf eine Streitfrage in der Pädagogischen Psychologie - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 130-139 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295682 - DOI: 10.25656/01:29568 |