search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Einheimische und westliche Bildungsformen in Schwarzafrika
Parallel titleTraditional and modern learning in black Africa
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 16 (1988) 1, S. 28-42 ZDB
Document  (709 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag geht von der Existenz einheimischer, wenn auch durch den Kolonialismus veränderter Lehr- und Lernformen in der Dritten Welt aus - diese werden als teilnehmende Erfahrung, spontan inszenierte und gesellschaftlich inszenierte Erfahrung beschrieben und von der stellvertretenden Erfahrung westlicher Lernformen abgegrenzt. Die Verfasserin plädiert für eine Bildungsforschung, die von der Prämisse der Gleichwertigkeit von Kulturen ausgeht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Traditional learning in black Africa is characterized as learning by immediate experience. The article describes different ways in which in a traditional African society children can participate in this experience which includes structured and guided forms of experiencing adult life. This is confronted with alienated learning in Western societies. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.06.2025
CitationNestvogel, Renate: Einheimische und westliche Bildungsformen in Schwarzafrika - In: Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 1, S. 28-42 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296161 - DOI: 10.25656/01:29616
export files

share content at social platforms