details
| Original Title |
Computerpädagogische Argumente |
|---|---|
| Parallel title | Computer-pedagogical arguments |
| Author |
Paschen, Harm |
| Source | Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 44-55 |
| Document | full text (573 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Pädagogik; Medienpädagogik; Erziehungswissenschaft; Computer; Argument; Analyse; Empirische Untersuchung |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Media Education |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0340-4099; 03404099 |
| Language | German |
| Year of creation | 1988 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Nach einer kurzen Darstellung einer argumentativ orientierten Erziehungswissenschaft werden Methode und Ergebnisse einer Untersuchung computerpädagogischer Argumente (1979-1985) dargestellt: Hauptklassen von Argumenten, Unvollständigkeit der Argumentation, wenig Eingehen auf gravierende Gegenargumente, kaum altersgemäße Argumente, Mangel an fachpädagogischer Diskussion und Vorherrschen nicht gestützter und widerlegbarer Argumente (Unausweichlichkeit, Hänschen-Agument). (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | Based on a short outline of an argument-orientation in understanding pedagogy design and results of an analyses of pedagogical arguments (1979-1985) for or against computer uses in education are presented: main categories of arguments, incompleteness of argumentations, lack of considering counter arguments, lack of age-specific arguments and of pedagogical knowledge, prevalence of not backed and questionable arguments (unavoidable future). (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1988 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 03.07.2025 |
| Citation | Paschen, Harm: Computerpädagogische Argumente - In: Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 44-55 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296341 - DOI: 10.25656/01:29634 |