search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Computerpädagogische Argumente
Parallel titleComputer-pedagogical arguments
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 44-55 ZDB
Document  (573 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Nach einer kurzen Darstellung einer argumentativ orientierten Erziehungswissenschaft werden Methode und Ergebnisse einer Untersuchung computerpädagogischer Argumente (1979-1985) dargestellt: Hauptklassen von Argumenten, Unvollständigkeit der Argumentation, wenig Eingehen auf gravierende Gegenargumente, kaum altersgemäße Argumente, Mangel an fachpädagogischer Diskussion und Vorherrschen nicht gestützter und widerlegbarer Argumente (Unausweichlichkeit, Hänschen-Agument). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on a short outline of an argument-orientation in understanding pedagogy design and results of an analyses of pedagogical arguments (1979-1985) for or against computer uses in education are presented: main categories of arguments, incompleteness of argumentations, lack of considering counter arguments, lack of age-specific arguments and of pedagogical knowledge, prevalence of not backed and questionable arguments (unavoidable future). (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.07.2025
CitationPaschen, Harm: Computerpädagogische Argumente - In: Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 44-55 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296341 - DOI: 10.25656/01:29634
export files

share content at social platforms