details
Original Title |
Neue Medien und Altenbildung. Ergebnisse der Evaluation von Kursen "Ältere Bürger und neue Technologien" der Heinrich-Thöne-Volkshochschule Mülheim/Ruhr |
---|---|
Parallel title | New media and educational gerontology |
Authors |
Straka, Gerald A. ![]() ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 56-61 ![]() |
Document | full text (339 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Volkshochschule; Geragogik; Neue Technologien; Kurs; Älterer Erwachsener; Evaluation; Empirische Untersuchung; Mülheim a. d. Ruhr; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1988 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | An empirical evaluation with standardized questionnaires of the courses "Older Citizens and New Technologies" of the Heinrich-Thöne-Volkshochschule in Mülheim/Ruhr confirmed hypotheses about signficant correlations between locus of control, chronological age and attitudes to technics and that active handling of new media has an impact on attitudes to technic in general. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1988 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.07.2025 |
Citation | Straka, Gerald A.; Nolte, Heike: Neue Medien und Altenbildung. Ergebnisse der Evaluation von Kursen "Ältere Bürger und neue Technologien" der Heinrich-Thöne-Volkshochschule Mülheim/Ruhr - In: Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 56-61 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296352 - DOI: 10.25656/01:29635 |