search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Neue Medien und Altenbildung. Ergebnisse der Evaluation von Kursen "Ältere Bürger und neue Technologien" der Heinrich-Thöne-Volkshochschule Mülheim/Ruhr
Parallel titleNew media and educational gerontology
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 56-61 ZDB
Document  (339 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):An empirical evaluation with standardized questionnaires of the courses "Older Citizens and New Technologies" of the Heinrich-Thöne-Volkshochschule in Mülheim/Ruhr confirmed hypotheses about signficant correlations between locus of control, chronological age and attitudes to technics and that active handling of new media has an impact on attitudes to technic in general. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.07.2025
CitationStraka, Gerald A.; Nolte, Heike: Neue Medien und Altenbildung. Ergebnisse der Evaluation von Kursen "Ältere Bürger und neue Technologien" der Heinrich-Thöne-Volkshochschule Mülheim/Ruhr - In: Unterrichtswissenschaft 16 (1988) 4, S. 56-61 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296352 - DOI: 10.25656/01:29635
export files

share content at social platforms