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URN:
TitleNationale Identitäten und ein gemeinschaftlicher Bildungsanspruch der EU - ein unauflöslicher Widerspruch?
Author
SourceTertium comparationis 12 (2006) 1, S. 24-47 ZDB
Document
Keywords (German)Bildungsauftrag; Bildungswesen; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Bildungsprogramm; Sprachkompetenz; Fremdsprache; Europäische Dimension; Mobilität; Nationale Identität; Rechtsgrundlage; Benchmarking; Wettbewerb; Beschäftigungspolitik; Hochschulabschluss; Lebenslanges Lernen; Anerkennung; Qualitätssicherung; Bildungseinrichtung; Europäische Union; Europa
sub-disciplineGeneral Educational Science
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):[The] article raises the question whether there is a contradiction for the formal education between national identities and a common European objective for education. This could be the case because the different educational systems are the result of old national traditions and the expression of national identities. The article gives an overview over the development of a European educational policy to clarify this tension between education and European identities. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalTertium comparationis Jahr: 2006
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Date of publication17.11.2010
Suggested CitationBerggreen-Merkel, Ingeborg: Nationale Identitäten und ein gemeinschaftlicher Bildungsanspruch der EU - ein unauflöslicher Widerspruch? - In: Tertium comparationis 12 (2006) 1, S. 24-47 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29671
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