details
Original Title |
Zur Frage einer neuen Elementarbildung für Erwachsene |
---|---|
Parallel title | Considering a new elementary education for adults |
Author |
Dohmen, Günther ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 2, S. 125-145 ![]() |
Document | full text (965 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungstheorie; Elementarbildung; Tradition; Gesellschaft; Erwachsenenpädagogik; Alphabetisierung; Funktionaler Analphabetismus |
sub-discipline | Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1990 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Beitrag wird das Problem des "funktionalen Analphabetismus" auf zwei größere Zusammenhänge zurückbezogen: 1. auf eine aktuelle Krise der Elementarbildung in der modernen Gesellschaft und 2. auf einen weiteren pädagogischen Herausforderungs- und Traditionshorizont. Aus diesen Zusammenhängen wird eine "neue Elementarbildung für Erwachsene" zu begründen und zu profilieren versucht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article puts the problem of "functional illiteracy“ into two larger contexts: It shows the connection 1) with an actual crisis of elementary education in modern societies and 2) with a general educational challenge and tradition. From the background of these contexts the author tries to conceptualize a "new elementary educationfor adults“. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1990 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.06.2025 |
Citation | Dohmen, Günther: Zur Frage einer neuen Elementarbildung für Erwachsene - In: Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 2, S. 125-145 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296734 - DOI: 10.25656/01:29673 |