search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Lösen schlecht strukturierter Probleme. Ein Überblick
Parallel titleOn the solving of ill-structured problems. A review
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 18 (1990) 4, S. 313-337 ZDB
Document  (1.171 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Aufsatz ist der Frage gewidmet, wie Menschen schlecht strukturierte Probleme lösen. Es wird versucht, die weit verstreute Literatur, die inhaltlich sehr verschiedene Problembereiche umfaßt, systematisch zusammen zu fassen und für die Formulierung weiterer Forschungsfragen aufzubereiten. Nach einem Definitionsversuch werden zahlreiche Beispiele diskutiert, anhand derer die Übereinstimmung, aber auch die Differenzen zur klassischen psychologischen Problemlöseforschung markiert werden. Die Ausführungen schließen mit einem theoretischen und forschungsmethodischen Resümee. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper is concerned with the question of how people solve ill-structured problems. It tries to systematically combine the widely spread literature on this subject. After having given a proposal of definitions, numerous examples are discussed by which the consensus, but also the differences to the classical psychological research on problem-solving are focussed. The final section presents theoretical and methodological considerations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.06.2025
CitationVoss, James F.: Das Lösen schlecht strukturierter Probleme. Ein Überblick - In: Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 4, S. 313-337 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296868 - DOI: 10.25656/01:29686
export files

share content at social platforms